دار الأسرة البحرية السودانية
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

يا بحارة السودان ..... اتحدوا

+2
خالد عبدالحميد
نقد الله الأمين
6 مشترك

اذهب الى الأسفل

يا بحارة السودان ..... اتحدوا Empty يا بحارة السودان ..... اتحدوا

مُساهمة من طرف نقد الله الأمين الجمعة 15 أغسطس 2008, 06:55

الأخوة الكرام لكم تحياتى ..
أود بدءاً أن أشكر الإخوة الذين قاموا بهذا الجهد الرائع ..
وبعد ..
طالعتنا صحف بالإمارات بخبر مفاده وفاة أحد البحارة السودانيين ويدعى "عمار" وهو أب لثلاثة أطفال كما أوردت الصحيفة ، وذلك فى حادث غرق باخرة تحمل اسم "دبى كوست 3 " ، أسأل الله العلى القدير أن يتغمده برحمته .. وأن يلهم أهله وأحبابه الصبر والسلوان .
ووجدتنى أتساءل ترى من سيسعى وراء أن تتلقى أسرته المكلومة التعويض عن فقده ، أقرباءه؟ أصدقاءه ؟
وهل نطمع يوماً فى أن تكون هناك نقابة للبحارة السودانيين ترعى شؤونهم ؟
لقد كانت هناك فى السابق بدايات لتكوين نقابة للبحارة فى بورتسودان .. ولا أدرى ما آلت اليه الآن.
فهل نطمع فى أن يكون هذا الملتقى نواة لتجمُع يخدم قضايا رجال البحر السودانيين ؟
أرجوا ذلك .

ودعوة خاصة للأخ سيف الدين مصطفى بما عرف عنه من نشاط وأريحية فى خدمه البحارة السودانيين
وبعلاقاته الواسعة - جزاه الله كل خير - من أن يمكننا من معرفة هذا الشهيد ، وأخبار اسرته .

نقد الله الأمين


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

يا بحارة السودان ..... اتحدوا Empty رد: يا بحارة السودان ..... اتحدوا

مُساهمة من طرف خالد عبدالحميد السبت 16 أغسطس 2008, 07:57

Adel Anwar"]الأخ الكريم سيف الدين مصطفي
لك التحية والتقدير,لقد عودتنا دائمآ سباقآ للخير والمواقف الانسانية و كما نعلم بأن مجموعه قليلة من الزملاء ملتزمة التزام كامل بدعم بعض أسر اخوانا الزين رحلو عنا وحتي أن تكون المشاركة عامة وان تكون فعاله مع سرعه جمع التبرعات وعدم إلزام أي عضو بما لا يستطيع تحمله كلآ حسب مقدرتة فأني اقترح فتح حساب بأحد البنوك بلامارات وعلي كل من الزملاء من يجد في نفسه المقدرة في التحويل إلي زلك الحساب بغض النظر عن القيمه أو الوقت وبزلك نكون قد كسرنا حاجز بعد المسافات بيننا مع خلق آليه عمليه لجمع تلك التبرعات.
عادل أنور

هلّت بشاير الخير ،، الكلام اعلاه مقطوع من اقتراح عادل انور "العملى" فى مكان آخر فى هذا المنتدى ،،، رأيت انو اجيبو هنا للذكرى وتوسيع دائرة النفع وللمصلحة التى لا تخفى والله من وراء القصد،،،، لكن ولكن دى هى هاجسى الأكبر ((( العضوية))) لازال اغلب افراد هذا الكيان not on-board yet والأسباب متنوعه ومقبولة جداً سوى الزول ال ما سمع من اساسو ،،، هذا الما سمع مسئولية السامع،،،، القصة بقت غلّوتيه عليه يرجى الرجوع لبوست " حوّل" ،،،،
وحين ذاك ان شاء الله حنلقى من يجمّع كل الافكار والاقتراحات ،،،،، والتوفيق من الله
ونعود بإذنه تعالى ودام الود
خالد عبدالحميد
خالد عبدالحميد


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

يا بحارة السودان ..... اتحدوا Empty رد: يا بحارة السودان ..... اتحدوا

مُساهمة من طرف محمد عثمان (آوى) الثلاثاء 19 أغسطس 2008, 03:09

الحبيب كابتن نقدالله
مشكور على اثارة هذا الأمر وحسب علمنا أن المرحوم لم يتزوج وهوضابط ثالث وخريج جديد وقد دعوت الأخ الكابتن جعفر قريش للتسجيل بالموقع وسرد الحقائق كاملة عنه وقد تكفل الأخ كابتن سيف بالقضية وسوف يرى ماهو مناسب وكلنا على استعداد.
محمد عثمان (آوى)
محمد عثمان (آوى)


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

يا بحارة السودان ..... اتحدوا Empty رد: يا بحارة السودان ..... اتحدوا

مُساهمة من طرف Kamal Al Khawad Mohamed الثلاثاء 19 أغسطس 2008, 20:34

Khaleej Times Online >> News >> THE U.A.E. Rescued sailor recalls his 'Titanic experience'By Amira Agarib

14 August 2008 Print E-mail
DUBAI - For eight rescued sailors of the 'Dubai Coast 3' ship, their miseries do not seem to end. The sailors, whose ship sank off Oman shores on August 4, have been left stranded in Dubai for lack of documents, including passports, which have reportedly been left in another ship.

It all started when their ship, carrying 18 sailors and goods, left Dubai from Al Hamriya Port on July 28. It sank off Oman shores near Korea Morea, way before reaching its first destination in Somalia.

A police official told Khaleej Times that 16 sailors were rescued by other ships. The two men who died in the mishap included an Indian national, Dharmendra, and 28-year-old Sudanese national Ammar, a father of three.

While eight of the sailors were rescued by a ship sailing to Suez Canal in Egypt, the other eight were brought to Jebel Ali Port by another ship.

However, because the eight sailors have no passports or visa documents, they were not allowed to enter the UAE. They have all been packed off to Al Kawthar Dhow, 6km off Dubai shores.

Narrating his scary and painful experience to KT, Farouq Abdullah, head of the sailors team - he says he is a Sudanese - said he was yet to come out of shock of the horrific experience.

According to Abdullah, he has been working for Sudan's shipping companies for the past 18 years.

Abdullah came to the UAE on July 22. He was employed by a company owned by an Iraqi national. This company, he said, issued him a UAE visa on July 22 on board the ship which was anchored at Hamriya port in Dubai.

Cars and goods

The ship, carrying cars and goods to be shipped to Somalia and Djibouti, set sailing at 11am on July 28. After sailing for five days, the ship suffered a snag in its first engine but it was repaired within five hours. However, a little while later, a water leakage was noticed and the sailors all joined hands to flush out the water. The ship's speed, in the meantime, dropped from 8knots to 4knots, Abdullah recalled.

On August 3 at around 5pm, the ship's captain announced the ship was in turmoil. Despite this, the ship continued to sail. However, at around 5pm on August 4, the ship suffered a second default --this time in its second engine. As a result, the ship tilted 40 degrees from its normal position and soon, a quarter of the ship sank in the water.

Abdullah narrated: "The cars and other items started rolling down the dock. By midnight, the water leakage was beyond our control, with the dark and the stormy weather making it almost impossible to flush out water. At around 4am the captain announce the ship was somewhere near Korea Morea, and that it (ship) was totally out of control.

"The captain then started sending hazard signals to other ships. At this point, all the sailors, including the captain, began to wonder how to get out from the ship and use the safety equipment available in and around the ship. After some deliberations, the sailors all put on their life jackets, and decided to use the lift raft and rescue boats.

"However, the captain said we could not use the rescue boats because it was difficult to release them in the strong currents and stormy weather, so we decided to use the life raft. At the outset, nine sailors, including Burmese, Indians, an Ethiopian and a Sri Lankan were able to get down using the pilot ladder. They jumped into the waters in an attempt to reach the life raft. With great difficulty, four of them managed to climb the raft, while other five were swept to a long distance away from the raft by the strong water currents. They started struggling to find their way back to the raft.

"Meanwhile, Ammar, a Sudanese official, who was later reported missing, contacted other ships and gave the description of the ship's location. Ammar then decided to try and release the rescue boats in order enable the other sailors to reach the life raft and pick up other people. While he was trying to reach the raft, the robe broke down and he was pushed away by the huge water waves.

Rescue boats

It was after this that Abdullah decided to carry on Ammar's task - that of releasing the rescue boats.

After 25 minutes of struggle, he managed to reach the raft and was able to rescue a Burmese national, the ship's captain and a Sudanese sailor.

Meanwhile, two Sudanese nationals, a Burmese engineer and an Indian managed to reach the other side of the ship and got down through the pilot ladder to avoid the goods falling on their heads. This group swam until they reached the life raft. Luckily, a ship named Socall, which was on its way back to Suez Canal, succeeded in rescuing eight sailors. On the way, the rescued sailors spotted the body of Indian national Dharmendra, but left him after realising that he was dead. They continued their search for other survivors.

Those rescued by the ship included an Ethiopian, four Indians and three engineers from Burma. They are expected to arrive in Suez Canal on Thursday.

Recalling the rescue, Abdullah added: "Another ship too came to the scene but did not stop. Fortunately, an Irish vessel, Cape Molen, with Russian sailors on board the ship and on their way to Dubai, stopped. They rescued the other eight sailors, including the three Sudanese, the Ethiopian captain, two Indians and two Burmese.

Good treatment

"The Russian crew treated us nicely and after two days, on July 5, we reached Jebel Ali Port. But we were not allowed to enter Jebel Ali because we didn't have passports."

He said their passports were with the other rescued sailors, who are supposed to reach Suez Canal Thursday.

Abdullah said further: "We stayed for two days in the Irish ship off the Jebel Ali shores, but after it (ship) left the Dubai shores, we were brought to Port Police station. At first, the port officials were undecided what to do with us. After this, we were brought to Hamriya port for verification of our identities, and to probe if we indeed had set sail from here.

"Later, we were brought to Al Kawthar ship anchored outside Dubai shores. The ship belongs to our company."

Abdullah further said they were currently left without any financial support. "On Monday, I managed to call one of my family members in Sudan. My family had been in a state of shock since hearing of the incident. "The families of my other sailor colleagues are still not aware whether they are alive or not."

Meanwhile, an official of the Sudanese Consulate in Dubai said they had contacted the owner of the ship who confirmed that the ship, which was carrying the passports of three Sudanese nationals, would arrive in Suez Canal soon, after which their passports would be sent back to Dubai within 48 hours. The ship owner has told the Sudanese Consulate that they were ready to issue travel documents for the Sudanese nationals

Kamal Al Khawad Mohamed


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

يا بحارة السودان ..... اتحدوا Empty يا ....بحارة..السودان...أتحدوا.

مُساهمة من طرف SAIF ELDIN MUSTAFA ALAMIN الأربعاء 20 أغسطس 2008, 01:59

اولا...أرحب ترحيبا حارا بمشاركة كابتن /نقدالله...بالمشاركه فى هذا المنتدى..ومما لاشك فيه فان مشاركته سوف تثريه وتزيده القا.و أثنى و اامن على مقترحه بلم الشمل والاتحاد..وهذا مانادينا به مرارا ونتمنى ان تصدق هذه المرة ونكون جميعنا يدا واحدة.اما بخصوص المرحوم الشهيد بأذن الله عمار و الذى لقى مصرعه غرقا فى حادثة غرق السفينة (دبى كوست3) قبل اسابيع قليلة بمنطقة كوريا موريا. وقد كنت ذكرت الحادثة بعد غرق السفينة بيوم واحد ببوست (اللهم ارحم)...و اليوم وحسب طلبكم اتصلت بالكابتن/جعفر قريش.المسئول الاول بشركة السفينة المنكوبه و امدنى بالمعلومات الصحيحه التاليه:-اولا وخلافا لما ذكرته الصحف فان المرحوم متزوج و له طفلان 3سنوات و سنه ونصف.و ارقام التلفونات للتعزيه والمواساة كالتالى:- شقيق المرحوم عبد العظيم محمد مصطفى(00249122450497) قريب المرحوم بالسعوديه. عصام الدين(00966509634461) قريب المرحوم بالأمارات محمد عيسى احمد(00971507849763) .نتمنى مشاركة كابتن /جعفر قريش عن قريب بالمنتدى .كما و نستبشر خيرا بقرب أطلالة الكابتن/عبد الرحمن الزين لما فى مشاركاته من نكهه خاصه وعذوبة اسلوبه الجميل المحبب كما سبقنى اخونا رشدى..واذا ثبت شرعا رؤية كابتن عبد الرحمن الزين او هوليقان كما يحلو للكروات تسميته. فاننى استميح الجميع السكوت عن الكلام المباح و ترك الميدان ليتحفنا الكابتن بالدرر الغوالى...ويعطينا من بيت الكلاوى.....اننى اناشد جميع الزملاء بالمساهمة لمساعدة اسرة المرحوم عمار...وابدأ بنفسى بمبلغ300$...وربنا يجعلها فى ميزان حساناتكم...وفقكم ووفقنا الله لما فيه الخير للجميع وشكرا.
SAIF ELDIN MUSTAFA ALAMIN
SAIF ELDIN MUSTAFA ALAMIN


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

يا بحارة السودان ..... اتحدوا Empty رد: يا بحارة السودان ..... اتحدوا

مُساهمة من طرف خالد عبدالحميد الأربعاء 20 أغسطس 2008, 06:53

وهذا عمّار آخر يمضى من بيننا ،،، الّلهم ارحمهم اجمعين
آميييين
خالد عبدالحميد
خالد عبدالحميد


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

يا بحارة السودان ..... اتحدوا Empty رد: يا بحارة السودان ..... اتحدوا

مُساهمة من طرف Kamal Al Khawad Mohamed الأربعاء 20 أغسطس 2008, 19:58

الأخوةالأعزاء
أولا
الشكرللعملاقين صانعي هزاالموقع
فقط الفت نظركم ال أن هنالك اكثر من مجموعة تعمل في هزا المجال الخير, حبزا لو تدمج هزه المجموعات في مجموعه واحده وترسل المساهمات لحساب شخص واحد
,اما مساهمتي فهي كمثل مثل مساهمه كابتن سيف

Kamal Al Khawad Mohamed


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

يا بحارة السودان ..... اتحدوا Empty رد: يا بحارة السودان ..... اتحدوا

مُساهمة من طرف ود كرار الجمعة 29 أغسطس 2008, 05:24

الاخوة الاكارم....

أثنى على اختراح عمل نقابه او هيئة لجمع البحارة السودانيين وخدمة مصالحهم....

ونرجو من الاخوه الموجوديين داخل السودان تبنى الفكره وامدادنا بالخطوات العمليه لتفعيل الفكره....

وانا بدورى سوف افرد للفكرة بوست بأسم نقابة البحارة السودانيين...وارجو من كل الاخوة الافاضل الضالعين فى هذا المجال ان يدلو بدلوهم...عسى ولعلا ان تخدم اجيال قادمه
ود كرار
ود كرار


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى